Sanna Nielsen slog igenom redan som elvaåring och är i dag en av våra mest folkkära artister. Hon vann Melodifestivalen 2014 med låten Undo, som sedan blev en stor hit över stora delar av världen. Vad Sanna gör när hon inte jobbar med musiken kan du läsa om i hennes blogg. Här ger hon dig en unik inblick både bakom kulisserna på artistlivet och i vardagen!

Annons

Semester surprise!

29 september 2013

I Torsdags kväll landade vi i Sverige efter en underbar veckas semester i Grekland!!!

Bara några dagar innan vi åkte blev jag överraskad av min fina sambo med denna resa och gissa om jag blev glad!

Jag blev totalt paff och kunde knappt fatta att vi skulle iväg…men visst reste vi=)

Vi kom till Kreta och bodde i en liten hamnstad som heter Hersonissos.

Vi bodde på ett mysigt, litet hotell med vattnet precis utanför…

Tog det såå lugnt. Att bara gå ut på terassen på morgnarna, sitta och läsa eller bara titta på utsikten gjorde mig riktigt lugn.

Kan verkligen rekommendera att resa i September. Det var riktigt varmt, men det fläktade mer och stod inte helt stilla som det kan göra under högsäsong. Trivdes enormt!

Första kvällen (enda kvällen) var vi nere i hamnen och åt…Då fick vi dessutom Raki efter middagen….i medicinmugg?!?! Det var inte riktigt den där genuina känslan man har när man får det i Grekland, men vi skrattade gott åt det. Den slank ner och vi satt och njöt av vackra månen som också dyker upp i bilden bakom mig.

Tänk att månen aldrig går att få ett fint foto av, om man inte har en riktig kamera förstås=)

Jag förälskade mig totalt i detta ställe. Att det inte var de traditionella stränderna där folk trängs och slåss om alla stolar.

Här fick man hitta sin egen lilla klippa och klättra lite för att hitta något bekvämt.

Från vår terass fick vi se månens uppgång varje kväll och det var dessutom fullmåne en dag och det var riktigt häftigt att se.

På morgonen när vi vaknade och öppnade upp dörren till terassen så fick vi se soluppgången….Vilken LYCKA!

Det var oerhört gott att få åka på en semester som jag inte hade förberett mig alls på…Hjärtat mitt överraskade totalt och det glömmer jag aldrig!

När vi kom hem så var det dags för lite kräftskiva med Lotta och Kent och efter alla skratt, snack och sång vaknade jag upp hes dagen efter. Check!

bild-4 kopia

Igår fick jag dessutom träffa en av mina fantastiska Malmö vänner som var uppe och gjorde storstan osäker=)

Det blev ”Tapasmania” på restaurang Bolero i city…Så gott och vilken kväll vi hade! Underbart..

bild-5

Sen vi kom hem har det alltså varit fullt ös, vilket vi gillar=) Idag slappar jag totalt och laddar batterierna inför kommande vecka som är helt fullproppad av härligt jobb!

Trevlig Söndag kära ni

Motionstabell
Räkna ut ditt BMI
Räkna ut ditt kaloribehov
Räkna ut din midja / höftkvot